Links:スーパーコピー 優良サイト 口コミ,スーパーコピー時計N級品,ロレックス スーパーコピー販売
replica rolex watches
دات نت نیوک
جمعه، 10 فروردین 1403
صفحه اینستاگرام
@drsaatchioffice
تلفن تماس:
۸۸۹۹۳۰۹۸ - ۸۸۹۹۳۰۹۹
کانال تلگرام
@integrativehealth
بررسی علمی سلامت

تشخیص سلامت و اصلاح شیوه زندگی با رویکرد طب کل نگر 

دکتر کیارش ساعتچی

 

 از کشور چینW.H.O     پزشک طب سوزنی فارغ التحصیل آکادمی بینالمللی طب سوزنی 

مدیر سایت ملی طب کل نگرایران

www.cam.ir

طب مکمل به مجموعه گسترده اي از رویکردهاي تشخیصی و درمانی اشاره دارد که همگی تلاش دارند تا در تکمیل طب رایج (پزشکی غربی)  به ارتقاء سطح سلامت افراد ، پیشگیري از بروز بیماري و درمان بیماران بپردازند . بسیاري از این رویکردهاي سلامت محور از جمله طب سنتی چین(TCM) ، قدمتی بسیار کهن تر از طب کلاسیک دارند اما به دلیل موثر بودن ، در چند دهه اخیر دوباره مورد استقبال گسترده مردم ، پزشکان و پیراپزشکان در سراسر جهان به ویژه کشورهاي پیشرفته دنیا قرار گرفته اند .

بر اساس رویکرد طب سوزنی که مهمترین بخش طب سنتی چین به حساب می آید ، کانالهای ظریفی تحت عنوان مریدین(Meridians) که با نظمی شگفت انگیز در سراسر بدن پراکنده شده اند ، مسئول حفظ هماهنگی درونی و کارکرد صحیح ارگانهای بدن می باشند . طی سه دهه گذشته ، چنین دیدگاهی توسط فیزیک مدرن و تحقیقات پزشکی نیز به اثبات رسیده است .  بر این اساس ، بدن انسان مجموعه گسترده اي از بارها و مسیرهاي الکتریکی و نیز میدان هاي مغناطیس زیستی ( قلب، چشم، سیستم عصبی و...) است.. بنابراین شناخت وضعیت  مریدینهاي و مراکز الکترو مغناطیسی ارگانهاي حیاتی (چاکراها) و نحوه متعادل نمودن آنها براي دستیابی به سلامت که طی سه تا پنج هزار سال گذشته در طب سنتی چین و آیورودا مطرح بوده ،  از نیاز های ضروری نظام سلامتی جوامع امروزی است .

در حال حاضر ، یکی از مدرن ترین و کامل ترین سیستمهاي تشخیصی و درمانی در حیطه طب مکمل  که از  ترکیب دانش طب سنتی چین و تکنولوژی روز مهندسی پزشکی در اروپا  حاصل شده ، Electrodermal Analaysis (EDA)  می باشد که بهره برداري بالینی از آن را  از سال 1386 در کلینیک طب مکمل بیمارستان فوق تخصصی میلاد در تهران به موازات کشورهاي پیشرفته دنیا آغازنموده ایم   .این سیستم تشخیصی و درمانی ، در دانشگاه علوم پزشکی فرانکفورت ، عنوان سیستم تشخیصی و درمانی برگزیده دنیا در زمینه طب مکمل را به خود اختصاص داده و قابلیتها و نحوه کار با آن به دانشجویان پزشکی تدریس می گردد زیرا قادر است الگوی دقیق توزیع شارژ الکترومغناطیسی کلیه مریدینهای دوازده گانه بدن را به عنوان مهمترین شاخص کیفیت کارکرد ذهن و بدن در اختیار پزشک معالج قرار دهد . همچنین کلینیکهای متعددي در اروپا و آمریکا در طی سالهاي گذشته با بهره مندي از همین سیستم تشخیصی و درمانی ، به بسیاري از افراد سالم و یا بیماران کمک نموده اند تا ضمن آگاهی از وضعیت سلامت و تعادل کلی خود در جریان اندازه گیریهای این سیستم تشخیصی ، با برخورداري از یک شیوة زندگی سالم که در پایان جلسه ارائه می گردد ، بصورت پایدار در مسیر سلامتی باقی بمانند.

 
مراحل استاندارد یک جلسه تشخیصی

1)   در این روش ، ابتدا فرد پس از خارج نمودن تمامی وسایل فلزی که با پوست در تماس هستند نظیر ساعت مچی ، انگشتر و گردنبند و خاموش نمودن تلفن همراه ، در یک وضعیت آرام و راحت قرار می گیرد و پس از اتصال یک الکترود با بدن ، شارژ الکترومغناطیسی کلیه ارگانهای مهم بدن ،  از روی نقاط ویژه ابتدا یا انتهای مریدینی که در انتهای انگشتان دست و پا قرار گرفته اند ، بوسیله یک پروب فلزی چک می شوند .

این اندازه گیری طی 60 مرحله و به راحتی بدون هیچگونه درد یا ناراحتی برای فرد انجام می شود .

2)   در مرحله دوم ، اطلاعات کامل مربوط به سلامت فردي نظیر مزاج یا طبیعت فردی(Constitution )  با توجه به چرخه عناصر پنجگانه در طب سنتی چین ، وضعیت سلامت ذهنی ، احساسی ، چاکرایی و جسمی فرد مراجع ، با استفاده از نرم افزارهاي محاسباتی پیچیده اندازه گیري و به صورت نمودارهای متعدد و گویا به مراجعه کننده توضیح داده          می شود. این اطلاعات ،گویاي نحوه کارکرد فیزیولوژیک سیستم تنفسی ، قلب و عروق ، دستگاه گوارش ، کبد و کیسه صفرا ، کلیه ها و سیستم ادراري ، سیستم ذهنی ، سیستم خودکار سمپاتیک و پاراسمپاتیک ، سیستم هورمونی و متابولیسم  می باشد .این گزارش به صورت طبیعی بودن ، ضعیف بودن و یا تحت فشار بودن (پرکاری) سیستمهای مورد نظر ارائه می شود و چنانچه نیاز باشد ، مبنایی است برای ارجاع به آزمایشات روتین در پزشکی کلاسیک نظیر آزمایشات خون و ادرار ، سونوگرافی ، نوار قلب و نظایر آن و یا مراجعه به همکاران پزشک متخصص جهت معاینات تکمیلی .

3)   سپس ، کتابچه ای حاوی  شیوه مطلوب زندگی با توجه به اندازه گیریهای به عمل آمده و مبتنی بر طبیعت فردی ، به مراجع تقدیم می شود. این "کتابچه سلامت فردی با رویکرد طب سنتی چین" حاوی توصیه های متنوعی برای دستیابی به سلامت ، شادابی و تعادل از طریق اصلاح شیوه زندگی (Lifestyle improvement) در ابعاد مختلف روانشناختی ، تغذیه ای و فعالیتهای روزمره است . این توصیه ها ، فرد را قادر می سازد تاضمن شناسایی نقاط ضعف و قوت خود ، سلامت و سرزندگی را بازیابد و آن را بطور پایدار حفظ نماید .

این سیستم تشخیصی ، ابزاری توانمند برای شروع درمان با طب سوزنی نیز به شمار می آید . در واقع ، از یک سو همانند آزمایشگاهی کل نگر و همه جانبه برای تشخیص دقیق  ریشه های عدم تعادل یا بیماری در وجود انسان،زیر بنای مورد نیاز برای درمان صحیح تر و موثرتر  با  طب سوزنی را فراهم می سازد و از سوی دیگر با افزایش خود آگاهی در فرد مراجعه کننده ، او را به پذیرش مسئولیت سلامتی خود و رعایت توصیه های مربوط به حفظ سلامت و شادابی فردی دعوت می نماید .

123movies