Links:スーパーコピー 優良サイト 口コミ,スーパーコピー時計N級品,ロレックス スーパーコピー販売
replica rolex watches
دات نت نیوک
جمعه، 31 فروردین 1403
صفحه اینستاگرام
@drsaatchioffice
تلفن تماس:
۸۸۹۹۳۰۹۸ - ۸۸۹۹۳۰۹۹
کانال تلگرام
@integrativehealth

کاربرد طب مکمل و جایگزین در درمان سرطان

29 دی 1396 12:16 | 0 نظر | 4758 بازدید | امتیاز: 1 با 75 رای
کاربرد طب مکمل و جایگزین در درمان سرطان

پرسش و پاسخ در مورد کاربرد طب مکمل و جایگزین در درمان سرطان
 (CAM) مجموعه ای از طب های گوناگون و سیستم های مراقبت از سلامتی ، تجربیات و فراورده هایی است كه تا به حال به عنوان قسمتی از طب مرسوم مطرح نشده است. (سئوال ۱ را ملاحظه بفرمایید) .
این مطلب مهم می باشد كه همان روش علمی كه برای ارزیابی روشهای رایج استفاده می شود برای ارزیابی طب مكمل و جایگزین مورد استفاده قرار گیرد.
موسسه ملی سرطان و مركز ملی طب مكمل و جایگزین مسئولیت حمایت از انواع مختلف آزمایشات بالینی (تحقیقات بوسیله مردم ) را برای مطالعه طب مكمل و جایگزین برای سرطان بر عهده دارد. (سئوال ۵ ).
آگاهی و تفكر بیماردر مورد مراقبتهای دریافتی برای سلامتی توسط سرویس دهندگان هر طبی كه در حال حاضر استفاده می كند بسیار مهم می باشد. ایجاد اطمینان برای دریافت یک روش مراقبتی ایمن و هماهنگ شده نیز حق مسلم هر فرد می باشد.
● طب مكمل و جایگزین چیست ؟
▪ طب مكمل و جایگزین (CAM) همانطوریكه توسط مرکز ملی طب مكمل و جایگزین NCCAM تعریف شده است ، گروهی از انواع مختلف طب و سیستمهای مراقبتی سلامتی و تجربیات و فراورده هایی می باشد كه در حال حاضر به عنوان بخشی از طب مرسوم تعریف نشده است.
طب مكمل به همراه طب رایج استفاده می شود و طب جایگزین به جای طب رایج مورد استفاده قرار می گیرد.طب رایج طبی است كه به وسیله دكتر طب (M.D.) یا دكتر استئوپاتی(O.S.) و همکاران دیگر حرفه بهداشت و سلامتی مانند فیزیکال تراپیستها ، روانشناسان و پرستاران دارای مجوز رسمی کار به آن پرداخته می شود. نامهای دیگر طب رایج شامل معالجه بیماریها با استفاده از ضد آنAllopathy)) ، طب غربی ،طب مرسوم ، طب معمول و طب زیستی ( (Biomedicine می باشد. بعضی از شاغلین در طب رایج ، در طب مکمل و جایگزین نیز فعال می باشند.
این قسمت به بعضی از سئوالاتی كه در مورد طب (CAM) به طور متناوب تكرار می شود از جمله این سئوال همگانی كه چگونه روش (CAM) ارزیابی می شود پاسخ می دهد.
● آیا طب مكمل و جایگزین به طور گسترده استفاده می شود ؟
▪ نتایج مطالعات در مورد استفاده از (CAM) متناقض است . یك مطالعه با مقیاس بزرگ كه در تاریخ ۱۱ نوامبر ۱۹۹۸ در روزنامه انجمن طب آمریكا چاپ شد نشان داد كه استفاده از (CAM) در میان عموم مردم از ۳۳.۸ درصد در سال ۱۹۹۰ به ۴۲.۱ درصد در سال ۱۹۹۷ افزایش یافته است.
به هر صورت آنالیز داده های آماری سال ۱۹۹۹ كه National Health Interview Survey منتشر كرد نشان داد كه فقط ۲۸.۹ درصد از افراد بالغ ( بالای ۱۸ سال در آمریکا حداقل از یك روش (CAM) در سال گذشته استفاده كرده اند. این نتیجه در روزنامه "خدمات پزشکی" ((Medical care در سال ۲۰۰۲ به چاپ رسید. تعدادی مطالعات در مورد کاربرد طب مکمل و جایگزین توسط بیماران مبتلا به سرطان نیز با جمعیت نمونه محدود انجام گرفته است .
یك مطالعه كه در فوریه سال ۲۰۰۰ در روزنامه:"سرطان"(‍ (Cancer انتشار یافت ، گزارش داد كه ۳۷ درصد از ۴۶ بیمار با سرطان پروستات از یك یا چند روش (CAM) به عنوان بخشی از معالجه سرطان استفاده كرده اند. این درمانها شامل طب گیاهی ، ویتامینها و رژیم غذایی مخصوص می شد.
یك مطالعه وسیعتر در همین زمینه كه برای بیمارانی با انواع مختلف سرطان انجام شده بود ، در جولای سال ۲۰۰۰ در روزنامه "سرطان شناسی بالینی" (Oncology Clinical) منتشر شد. این مطالعه نشان داد كه ۶۹ درصد از ۴۵۳ بیمار سرطانی حداقل از یكی از روشهای معالجه (CAM) به عنوان بخشی از معالجات سرطان استفاده كرده اند. اطلاعات بیشتر را در مورد استفاده از (CAM) در میان بیماران سرطانی می توان از بررسی مقالات منتشره در سمینارهای غدد شناسی در دسامبر ۲۰۰۲ ، مشاهده كرد.
● روشهای (CAM) چگونه ارزیابی می شود ؟
▪ این نكته بسیار مهم است كه روشهای مرسوم برای ارزیابی طب رایج ، برای ارزیابی طب مكمل و جایگزین نیز بكار گرفته شود. موسسه ملی سرطان (NCI) و NCCAM ، تعدادی از آزمایشات بالینی را در مراكز پزشكی برای ارزیابی معالجات (CAM) برای سرطان انجام دادند. روشهای مرسوم برای معالجات سرطان عموما برای ایمنی و كارآیی در خلال یك فرایند علمی پیچیده كه شامل آزمایشات بالینی با تعداد زیادی از بیماران انجام شده است، می باشد .
تاکنون اطلاعات كمی در مورد كارآیی و ایمنی روشهای مكمل و جایگزین بدست آمده است. برخی معالجات (CAM) ارزیابی شده است . تعداد كمی از معالجات (CAM) اصولا به عنوان جایگزینی برای معالجات سرطان مطرح شده و در بقیه موارد به عنوان مكملی كه شاید به بیمار كمك كند تا احساس بهتری داشته باشد و زودتر بهبود یابد مورد استفاده قرار گرفته است. یك مثال از این گروه ، طب سوزنی است.
بر اساس موافقت عمومی كنفرانس هیئت عمومی تخصصی انجمن بهداشت ( NIH ) ، در نوامبر ۱۹۹۷ ، طب سوزنی برای مدیریت وضعیت تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی و كنترل درد ناشی از جراحی موثر شناخته شد.
بهترین برنامه بررسی موارد پراکنده كه توسط NCI در سال ۱۹۹۱ آغاز شد ، یك راه از روشهای CAM بود كه در تجربیات ارزیابی استفاده می شده است . این برنامه توسط موسسه طب مكمل و جایگزین سرطان OCCAM انجام شده است. متخصصین مراقبت از سلامتی كه خدمات CAM را ارائه می دهند پرونده های پزشكی بیماران و مشخصات وابسته به آن را برای OCCAM فرستادند. OCCAM با بررسی دقیق این پرونده ها مدیریت آن را برای دستیابی به پتانسیل درمانی توسعه داد.
● آیا NCI و NCCAM از آزمایشات بالینی مربوط به طب مكمل و جایگزین حمایت می كنند ؟
▪ NCI و NCCAM در حال حاضر از تعداد گوناگونی از آزمایشات بالینی كه در مورد طب مكمل و جایگزین برای درمان سرطان است حمایت می كنند. بعضی از این آزمایشات بالینی مربوط به تاثیر ات روشهای مكمل كه به روشهای مرسوم اضافه می شود است و باقی آزمایشات ، درمان جایگزین را با درمان مرسوم مقایسه می كند .
آزمایشات رایج به شرح زیر است :
ـ طب سوزنی برای كاهش علائم مربوط به سرطان پیشرفته روده بزرگ (colorectal) .
ـ تركیب شیمی درمانی به اضافه پرتو درمانی با یا بدون غضروف كوسه ماهی در درمان بیماران مبتلا به سرطان منتشر سلولهای ریه كه با جراحی قابل برداشت نیست.
ـ درمان با اكسیژن پر فشار (hyperbaric)برای بیمارانی كه بخشی یا كل حنجره آنها طی جراحی برداشته شده است .
ـ ماساژ درمانی برای بیماران سرطانی برای رفع حالات خستگی و افسردگی .
ـ شیمی درمانی به همراه آنزیم لوزالمعده به علاوه رژیم غذایی مخصوص برای درمان سرطان لوزالمعده .
ـ عصاره mistletoe و شیمی درمانی برای درمان تومورهای سخت.
بیمارانی كه تمایل دارند برای درمان در بخشی از این آزمایشات بالینی شركت كنند باید با پزشك خود مشورت كنند.
بانك اطلاعاتی NCI ، NCCAM و OCCAM آزمایشات بالینی اعضا و اطلاعات متخصصین بهداشت در مورد مطالعات تحقیقاتی كه در آن از CAM استفاده شده را ارائه داده است. نتایج آزمایشات بالینی را می توان با جستجو در اینترنت پیدا كرد :
ـ بانك اطلاعاتی آزمایشات بالینی NCI’s PDQ كه می توان در سایت http://www.cancer.gov/clinicaltrials/ با استفاده از معیارهایی چون نوع سرطان ، نوع آزمایش ، حوزه جغرافیایی ، متولی آزمایش و نام دارو جستجو كرد. این اطلاعات همچنین با تماس با سرویس اطلاعاتی سرطان NCI قابل دسترس می باشد.
ـ سایت مربوط به آزمایشات بالینی NCCAM می تواند بوسیله نوع معالجه بیماری در سایت http://nccam.nih.gov/clinicaltrials/ در اینرنت جستجو شود.
ـ ارتباط سایت آزمایشات بالینی OCCAM به بانك اطلاعاتی آزمایشات بالینی NCI در اینترنت http://www.cancer.gov/cam/clinicaltrials_intro.html می باشد.
● بیمارانی كه از طب مكمل و جایگزین استفاده می كنند چه روشی را باید در پیش بگیرند؟
▪ بیماران سرطانی كه در نظر دارند از طب مكمل و جایگزین استفاده كنند باید با پزشك یا پرستار خود در این مورد گفتگو كنند تا به روش معالجه دست پیدا كنند. تعداد معدودی از درمانهای مكمل یا جایگزین ممكن است در كار درمان استاندارد اختلال ایجاد كند یا ممكن است وقتی به همراه درمان مرسوم استفاده می شوند مضر باشند . همچنین اگر در مورد نتایج مطالعاتی كه ادعاهای موجود را پشتیبانی می كند آگاه باشیم بسیار مفید است. بعضی از منابع برای دستیابی به این اطلاعات در سئوال ۸ تهیه شده است.
● در زمان بررسی طب مكمل ، بیمار چه سئوالاتی را باید از مهیا كنندگان مراقبتهای سلامتی بپرسد ؟
ـ چه منفعتی می توان از آن انتظار داشت ؟
ـ چه مخاطراتی ممكن است همراه این درمان وجود داشته باشد ؟
ـ آیا سودهای شناخته شده آن از ضررهایش بیشتر می باشد؟
ـ چه اثرات جانبی متصور می باشد ؟
ـ آیا این درمان با درمان مرسوم تداخل ایجاد نمی كند ؟
ـ آیا این درمان بخشی از آزمایشات بالینی است ؟ اگر جواب مثبت است چه كسی آن را حمایت می كند ؟
ـ آیا این درمان تحت پوشش بیمه درمانی می باشد ؟
اطلاعات بیشتر در مورد ارزیابی درمان CAM و پزشكان آن در NCCAM در دسترس می باشد.
● كدام منابع می توانند اطلاعات بیشتری در مورد درمانهای CAM مهیا كنند ؟
▪ بیماران ، وابستگان و مهیا كنندگان مراقبتهای بهداشتی می توانند در مورد درمان CAM از نمایندگان دولتی و منابع زیر اطلاعات را كسب كنند :
NCCAM اتحادیه نمایندگی دولتی ایالات متحده برای ارائه تحقیقات علمی مربوط به CAM می باشد. NCCAM برای اكتشافات در طب مكمل و جایگزین و آزمایشات در زمینه علوم مربوطه ، كارآموزی تحقیقات CAM و انتشار اطلاعات معتبر برای عموم و متخصصین اختصاص داده شده است.
موسسه NCCAM اطلاعات مربوط به NCCAM و CAM در ایالات متحده را شامل مقالات در مورد حقایق این درمانها و دیگر نشریات و تحقیقات در قالب یک بانك اطلاعاتی یكپارچه علمی و پزشكی ارائه كرده است .این انتشارات عبارتند از :
ـ تصمیم به استفاده از طب مكمل http://nccam.nih.gov/health/decisions
ـ انتخاب درمانگر طب مكمل و جایگزین : http://nccam.nih.gov/health/practitioner
ـ مصرف كنندگان در طب مكمل و جایگزین : http://nccam.nih.gov/health/
این موسسه ، مشورت پزشكی و اظهار نظر در مورد درمان یا مراجعه به پزشك ارائه نمی دهد.
برگردان : مهندس مازیار اصلانپور
ویراستاری : دکتر کیارش ساعتچی
منابع و مآخذ :
NCCAM Clearinghouse
Post Office Box ۷۹۲۳
Gaithersburg, MD ۲۰۸۹۸–۷۹۲۳
International: ۳۰۱–۵۱۹–۳۱۵۳
Fax: ۱–۸۶۶–۴۶۴-۳۶۱۶
Fax-on-Demand service: ۱–۸۸۸–۶۴۴–۶۲۲۶
E-mail: info@nccam.nih.gov
Web site: http://nccam.nih.gov/
The NCI’s Office of Cancer Complementary and Alternative Medicine (OCCAM) coordinates the activities of the NCI in the area of complementary and alternative medicine. OCCAM supports CAM cancer research and provides information about cancer-related CAM to health providers and the general public via http://www.cancer.gov/cam on the Internet.
NCI’s PDQ, a comprehensive cancer information database, contains peer-reviewed summaries of the latest information about the use of CAM in the treatment of cancer. Each summary contains background information about the specific treatment, a brief history of its development, information about relevant research studies, and a glossary of scientific and medical terms. CAM summaries can be accessed at http://www.cancer.gov/cancerinfo/pdq/cam on the Internet
The Food and Drug Administration (FDA) regulates drugs and medical devices to ensure that they are safe and effective. This agency provides a number of publications for consumers, including information about dietary supplements.
Food and Drug Administration
۵۶۰۰ Fishers Lane
Rockville, MD ۲۰۸۵۷
Telephone: ۱–۸۸۸–۴۶۳–۶۳۳۲ (toll free)
Web site: http://www.fda.gov/
FDA’s Dietary Supplements Web page: http://www.cfsan.fda.gov/~dms/supplmnt.html
The Federal Trade Commission (FTC) enforces consumer protection laws and offers publications to guide consumers. The FTC also collects information about fraudulent claims.
Consumer Response Center
Federal Trade Commission
CRC–۲۴۰
Washington, DC ۲۰۵۸۰
Telephone: ۱–۸۷۷–FTC–HELP (۱–۸۷۷–۳۸۲–۴۳۵۷) (toll free)
Callers with TTY equipment: ۲۰۲–۳۲۶–۲۵۰۲
Web site: http://www.ftc.gov/
CAM on PubMed, a database accessible via the Internet, was developed jointly by NCCAM and the NIH National Library of Medicine. It contains bibliographic citations (from ۱۹۶۶ to the present) to articles in scientifically based, peer-reviewed journals on CAM. These citations are a subset of the NLM’s PubMed system, which contains over ۱۱ million journal citations from the MEDLINE database and additional life science journals important to health researchers, practitioners, and consumers. CAM on PubMed also displays links to many publisher Web sites, which may offer the full text of articles. To access CAM on PubMed, go to http://www.nlm.nih.gov/nccam/camonpubmed.html on the Internet.
References
Bennet M, Lengacher C. Use of complementary therapies in a rural cancer population. Oncology Nursing Forum ۱۹۹۹; ۲۶(۸):۱۲۸۷–۱۲۹۴.
Cassileth B, Chapman C. Alternative and complementary cancer therapies. Cancer ۱۹۹۶; ۷۷(۶):۱۰۲۶–۱۰۳۳Eisenberg DM, Davis RB, Ettner SL, et al. Trends in alternative medicine use in the United States, ۱۹۹۰–۱۹۹۷. Journal of the American Medical Association ۱۹۹۸; ۲۸۰(۱۸):۱۵۶۹–۱۵۷۵.
Kao GD, Devine P. Use of complementary health practices by prostate carcinoma patients undergoing radiation therapy. Cancer ۲۰۰۰; ۸۸(۳):۶۱۵–۶۱۹.
Nelson W. Alternative cancer treatments. Highlights in Oncology Practice ۱۹۹۸; ۱۵(۴):۸۵–۹۳.
Ni H, Simile C, Hardy AM. Utilization of complementary and alternative medicine by United States adults: Results from the ۱۹۹۹ National Health Interview Survey. Medical Care ۲۰۰۲; ۴۰(۴):۳۵۳–۳۵۸.
Richardson MA, Sanders T, Palmer JL, Greisinger A, Singletary SE. Complementary/alternative medicine use in a comprehensive cancer center and the implications for oncology. Journal of Clinical Oncology ۲۰۰۰; ۱۸(۱۳):۲۵۰۵–۲۵۱۴.
Richardson MA, Straus SE. Complementary and alternative medicine: Opportunities and challenges for cancer management and research. Seminars in Oncology ۲۰۰۲, ۲۹(۶): ۵۳۱–۵۴۵.
Sparber A, Bauer L, Curt G, et al. Use of complementary medicine by adult patients participating in cancer clinical trials. Oncology Nursing Forum ۲۰۰۰; ۲۷(۴):۶۲۳–۶۳۰.
White JD. Complementary, alternative, and unproven methods of cancer treatment. In: DeVita, Hellman, Rosenberg, editors. Cancer: Principles and Practice of Oncology. ۶th edition. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins, ۲۰۰۱. ۳۱۴۷–۳۱۵۷.
# # #
Related Resources
Publications (available at http://www.cancer.gov/publications)
ـ Cancer Facts ۹.۳, Laetrile/Amygdalin: Questions and Answers
ـ Cancer Facts ۹.۷, Gerson Therapy
ـ Cancer Facts ۹.۱۳, Cancell/Entelev: Questions and Answers
ـ Cancer Facts ۹.۱۵, Immuno-augmentative Therapy
ـ Cancer Facts ۹.۱۶, Coenzyme Q۱۰: Questions and Answers
ـ Cancer Facts ۹.۱۸, National Cancer Institute Studies of Hydrazine Sulfate
National Cancer Institute (NCI) Resources
Cancer Information Service (toll-free)
Telephone: ۱–۸۰۰–۴–CANCER (۱–۸۰۰–۴۲۲–۶۲۳۷)TTY: ۱–۸۰۰–۳۳۲–۸۶۱۵
Online
NCI’s Web site: http://www.cancer.gov/
LiveHelp, NCI’s live online assistance:
https://cissecure.nci.nih.gov/livehelp/welcome.asp

 

نظرات

 

نام

ایمیل

وب سایت

 
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
123movies