Links:スーパーコピー 優良サイト 口コミ,スーパーコピー時計N級品,ロレックス スーパーコピー販売
replica rolex watches
دات نت نیوک
شنبه، 1 اردیبهشت 1403
صفحه اینستاگرام
@drsaatchioffice
تلفن تماس:
۸۸۹۹۳۰۹۸ - ۸۸۹۹۳۰۹۹
کانال تلگرام
@integrativehealth
طب سوزنی و اختلالات روان تنی (سایکوسوماتیک)

یکی از رایجترین و موثرترین کاربردهای طب سوزنی ، کمک به درمان اختلالات خلقی نظیر اضطراب و عوارض جسمی ناشی از استرس طولانی مدت می باشد .

معرفی یک Case  در همین زمینه به طور مثال :

  خانم ب.م 51 ساله با تحصیلات کارشناسی ارشد و سابقه تدریس در دانشگاه در خردادماه 1390 به توصیه دوستان خود ، برای تشخیص و درمان مراجعه نمودند. علت اصلی مراجعه ایشان ، علائم و نشانه های مختلفی بود که منشا آنها تا آن زمان طی بررسیهای مختلف بالینی و آزمایشات پزشکی شناخته نشده بود . شکایات بیمار عبارت بود از : مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع ، نفخ پس از غذا  و درد در ناحیه زیر دنده ها، دردهای پراکنده در شانه ها ، زانوها و کمر، پر اشتهایی عصبی و افزایش وزن ، ضعف و بیخوابی ، احساس خستگی پس از بیدارشدن از خواب و همچنین احساس افسردگی، اضطراب، تغییرات خلق دوره ای و بی قراری .  نتایج سونوگرافی ، آندوسکوپی و آزمایشات خون و ادرار در محدوده طبیعی بود و منشا این عدم توازن در کارکرد ارگانهای مختلف بدن مشخص نمی شد.

  تشخیص پزشک معالج بر اساس دیدگاه کل نگر (ادغام رویکردهای پزشکی کلاسیک ، طب سنتی چین و روانشناسی) برای ایشان ، پرکاری ذهنی ، عدم ابراز فشارهای احساسی تجمع یافته و فقدان استراحت ذهنی کافی طی دوره ای طولانی مدت (شش ماه گذشته) بود که با مکانیسم روان  -تنی ( (Psychosomatic به صورت دردهای پراکنده و غیر اختصاصی عمدتا در سیستم مریدینی کبد، کیسه صفرا، مسیر عضلانی پشت بدن (مسیرمثانه) و نیز سیستم تنفس تظاهر یافته و مطابق آنچه در تست تشخیصی الکترودرمال مشاهده می شد ، توان خودتنظیمی بدن را به وضوح پایین آورده بود.

  طرح درمان ایشان شامل جلسات مداوم طب سوزنی به همراه چند جلسه ماساژ طبی آیورودا (توسط ماساژدرمانگر) در مطب و نیز انجام روزانه ریلکسیشن و رژیم های پاکسازی بدن در منزل بود . در جلسه سوم ، گزارش بیمار حاکی از بهبود واضح دردها ، کنترل اشتها ، کاهش وزن به میزان 3.5کیلوگرم و رضایت از روند درمان بود . در جلسه هفتم درمان ، ایشان اظهار نمودند سردردهایی که سالیان سال ایشان را آزار می داده است بهبود یافته و احساس آرامش و سبکی داشته اند. همچنین احساس خستگی دائم به وضوح کاهش یافته بود و احساس نشاط و شادابی به صورت پایدار رو به افزایش بود .ایشان جلسات را به مدت سه دوره (شامل فاصله استراحت بین دوره ها) ادامه دادند و اکنون نیز جهت تثبیت وصعیت خود تنظیمی  هر دو ماه یکبار مراجعه می کنند. پس از گذشت شش ماه ، همچنان شکایتی از دردهای پراکنده بدن ، سردرد و حالات افسردگی و اضطراب ندارند . تستهای مجدد نیز حاکی از بهبود قابل ملاحظه توان خودتنظیمی بدن است و در کل با اجرای توصیه های ارائه شده در طول دوره   ( شامل اصلاح شیوه زندگی ، رعایتهای غذایی و تکنیکهای مدیریت استرس ) موفق به حفظ وضعیت پایدار سلامتی ذهن – بدن در خود شده اند.

123movies