Links:スーパーコピー 優良サイト 口コミ,スーパーコピー時計N級品,ロレックス スーパーコピー販売
کانال تلگرام
@integrativehealth
طب سوزنی و میگرن

تقریبا هر انسانی سردرد را در طول زندگی تجربه می کند و بدین ترتیب یکی از شایع ترین دلایل مراجعه بیماران به پزشکان است . سردرد می تواند ناشی از دلایل متعددی نظیر استرس و فشار عصبی، انقباض یا اسپاسم عضلات در ناحیه شانه، گردن و سر، مشکلات عروقی ، ضربه ها و ....باشد. از بین سه نوع مختلف سردرد شامل شردردهای تنشی، میگرن و سردردهای ناشی از مشکلات گردن، نوع اول یعنی سردرد تنشی شایع ترین است. در این نوع سردرد شدت درد معمولا ملایم تا متوسط است و در دو طرف سر به صورت سردردی فشارنده تجربه می شود .

میگرن تعداد کمتری از بیماران را مبتلا می کند و مدت کوتاهتری طول می کشد اما شدت علائم آن بیشتر است. معمولا هر حمله میگرنی در یک طرف سر تجربه می شود. کاهش اشتها، تاری دید، تهوع استفراغ و علائم بینایی ، می تواند از علائم همراه میگرن باشد .

. طب سوزنی الگوی تشخیصی و درمانی بسیار کاملی را برای انواع رایج و بدون عارضه سردرد از جمله میگرن دارد یعنی با توجه به نوع تجربه سردرد از محل احساس سردرد ( پیشانی، تاج سر، طرفین سر و یا پشت سر )، کیفیت ( این که در اثر فشار، ماساژ  یا گرما بهتر یا تشدید می شود ) و شدت آن ( آرام یا شدید ) می توان پی برد که کدامیک از ارگانها نیاز به متعادل شدن فعالیت و تنظیم یین و یانگ دارد.

معرفی یک Case:

بیمار خانم س. ع 23 ساله با تشخیص میگرن مزمن با سابقه ده ساله مراجعه نمودند .داروهای مورد استفاده ایشان جهت تخفیف سردرد ناشی از میگرن عبارت بود از : اگزازپام، ناپروکسن، پروپرانول، ایمی پرامین، کلونازپام و استامینوفن .همچنین ایشان دارای حالاتی چون اضطراب، بی قراری ، بی خوابی و کم اشتهایی نیز بودند.

پس از معاینات اولیه و اخذ شرح حال در کنار تجویز مراجعه به روانشناس خانواده، جلسات درمان با طب سوزنی برای ایشان آغاز شد. در طراحی پروتکل درمان ، هدف کاهش شدت و فراوانی تعداد سردردها بود. پس از دو جلسه درمان ، ایشان تنها  یک بار دچار میگرن شده بودند به این معنی که سردردهای مداوم کاهش یافته بود . ایشان در مجموع دو دوره درمانی شامل بیست جلسه درمان با طب سوزنی را دریافت نمودند و در پایان درمان ،با نظر همکار نورولوژیست ،  نیاز ایشان به مسکن کاملا قطع شده بود . به همین دلیل،  فاصله جلسات درمان با طب سوزنی به ماهی یک بار جهت تثبیت درمان تقلیل داده شد .

طی پی گیریهای بعدی ، مشخص شد که  گاهی پس از مواجهه با تنش یا استرس های شدید دچار سردرد خفیفی می شوند که با آموزشهای داده شده در طول جلسات درمان از طریق ماساژ یا طب فشاری آنرا مدیریت می کنند.

123movies