Links:スーパーコピー 優良サイト 口コミ,スーパーコピー時計N級品,ロレックス スーパーコピー販売
replica rolex watches
دات نت نیوک
ﺳﻪشنبه، 28 فروردین 1403
صفحه اینستاگرام
@drsaatchioffice
تلفن تماس:
۸۸۹۹۳۰۹۸ - ۸۸۹۹۳۰۹۹
کانال تلگرام
@integrativehealth
طب سوزنی و کاهش وزن

یکی از کاربردهای موفق طب سوزنی ، کمک به روند کاهش وزن در ترکیب با رژیمهای لاغری ( محدودیت کالری دریافتی روزانه) است . 

همه می دانیم که تناسب وزن یکی از عوامل مورد نیاز برای احساس سلامت و شادابی است. برای مثال وقتی قادر باشید به راحتی از جای خود  بلند شوید. در هنگاه راه رفتن یا بالا رفتن از پله ها دچار تنگی نفس یا احساس فشار بر سیستم قلب و عروق نشوید و در کل احساس سبکی داشته باشید، کیفیت زندگی بهتر و میزان رضایت از خودتان بیشتر خواهد بود.
اما در عمل، با  فراهم بودن امکانات حمل و نقل پیشرفته که انسان امروزی را از پیاده روی بی نیاز می کند، نشستن مداوم پشت میز در طول روز کاری و تماشای تلویزیون برای ساعتهای طولانی در ساعات پایانی روز، عادت به فعالیت بدنی بسیار کمتر از گذشته  هاست. از سوی دیگر، با توجه به استرسهای متعدد روزمره، پرخوری نیز به صورت ناخودآگاه به یک رفتار واکنشی و برای آرام نمودن ذهن نگران و رهایی از احساس خشم یا عدم امنیت بدل شده و به دلیل عدم توجه به دلایل و ریشه های روانشناختی پرخوری یا نداشتن آموزش کافی برای انجام تمرینات ساده و موثر برای آرام نمودن ذهن و رهایی احساسی نظیر تمرین آرمیدگی ، خروج از این سیکل معیوب آسان به نظر نمی رسید. نتیجه چنین شیوه زندگی، بروز چاقی است که معمولا با اضطراب و افسردگی نیز همراه است. اینجاست که رژیمهای غذایی سخت و دشوار و مصرف انواع داروهای شیمیایی آرامبخش و ضدافسردگی به پیچیدگیهای زندگی امروزی اضافه می شود بدون اینکه آگاه باشیم برخورد ریشه ای تر و طبیعی تر با علل بروز چاقی، افسردگی و اضطراب، می تواند در فهرست انتخابهای ما باشد.

برای داشتن وزن مناسب، میزان انرژی دریافتی از طریق غذا باید با مجموع میزان انرژی مصرفی از طریق متابولیسم پایه  تعادل باشد. اگرا از شرایط خاص نظیر دوران رشد دربولیسم پایه ( تنفس، سیستم هورمونی و فعالیتهای آنزیمی بدن ) و فعابیت فیزیکی شامل ورزش، پیاده روی و جابجایی معمول حین انجام کار روزمره، یا کارهای منزل در تعادل باشد. اگر از شرایط خاص نظیر دوران رشد در کودکان و نوجوانان، دوران بارداری و انجام ورزشهای حرفه ای که متابولیسم و نیاز به مصرف غذاهای پرانرژی را افزایش می دهد صرف نظر کنیم. بسیاری از افراد در جوامع  امروزی بیش از میزان مورد نیاز بدنشان کالری دریافت می کنند. هنگامی که دریافت کالری  از غذا بیشتر از میزان مورد نیاز شما باشد، روند افزایش وزن و در نهایت چاقی اکتسابی آغاز می شود و چاقی نیز به نوبه خود شانس بیماریهای قلبی عروقی ، فشار خون و دیابت را افزایش می دهد.به آن دسته از موارد چاقی که از دوران کودکی شروع شده و یا در سنین بالاتر در اثر پرخوری عارض شده، چاقی ساده اطلاق می شود در حالی که اگر چاقی ناشی از بیماری زمینه ای خاص باشد به آن چاقی ثانویه گفته می شود.

در طب سنتی چین و طب سوزنی، اعتقاد بر این است که پرخوری و مشغولیت ذهنی بیش از حد، متابولیسم گوارشی را که به عهده ارگانهای معده و طحال می باشد، صعیف می کند که نتیجه آن علائم گوارشی ( درد معده و کل شکم ، نفخ پس از غذا، اختلال در دفع مدفوع )، تجمع بلغم در بدن ( چاقی، ورم، احساس سنگینی و کاهش حافظه) و ضعف عضلانی است.
معرفی یک Case  به طور مثال :

خانم س.خ 37 ساله  با قد 168 سانتیمتر و 104  کیلوگرم وزن، در تاریخ آذرماه 1390 جهت کاهش وزن مراجعه نمودند . پیش از شروع جلسات ، آزمایشات پاراکلینیک ایشان نشاندهنده بالا بودن میزان کلسترول سرم ( 224 میلیگرم در دسی لیتر ) بود :

ایشان پس از پایان دوره اول طب سوزنی و با حضوردر ده جلسه درمانی مداوم به موازات رژیم کاهش وزن تحت نظر کارشناس تغذیه ، موفق به کاهش وزن به میزان  6 کیلوگرم شدند و پزشک معالج مجددا از ایشان درخواست تکرار مجدد آزمایشات ابتدای دوره را نمود.

 نتایج آزمایشهای درخواستی جهت مقایسه 

همانطور که ملاحظه می نمایید جلسات درمانی با طب سوزنی علاوه بر کاهش وزن منجر به تنظیم کلسترول شده است . ایشان در مجموع با انجام دو دوره درمان در طول 5 ماه موفق به کاهش 30 کیلوگرم وزن شدند. به این ترتیب BMI  ایشان از 36.8 (چاقی متوسط تا شدید) به 26.2 (افزایش وزن خفیف متمایل به نرمال ) کاهش پیدا کرد .
نتایج جانبی درمان بر اساس نظرخواهی انجام شده از ایشان در پایان دوره ، شامل مواردی چون افزایش پایدار سطح انرژی، رفع خستگی دائمی ، کنترل پر اشتهایی ، احساس بهبود روحیه و رفع احساس تپش قلب همیشگی  بوده است  .

123movies